Notícies

Gestions ‘on line’ i consultes per Skype al CAP Rambla Ferran

Les e-gestions, pioneres a Catalunya, s’exportaran a Barcelona || El centre està formant facultatives perquè posin en marxa una e-consulta de pediatria

M. MARTÍNEZ
Des de fa tres mesos, els pacients del CAP Rambla Ferran ja poden realitzar molts tràmits a través del bloc del centre, com programar cites en una unitat específica o amb un especialista, rebre resultats de proves, l’expedient clínic o la recepta electrònica al seu correu electrònic o reposar la targeta sanitària.

“Des que vam posar en funcionament aquest servei, ja hem gestionat 240 tràmits”, va explicar ahir Josep Maria Marsol, un dels responsables del projecte, que és pioner a Catalunya.
Per poder utilitzar aquest servei, els usuaris del centre han de donar primer el seu consentiment al CAP, que garanteix la confidencialitat de les dades que s’enviïn al pacient, que passa a disposar d’una contrasenya individualitzada per accedir-hi. “Dels 21.000 pacients als quals donem servei, entre un 25 i un 30 per cent ja han donat el seu consentiment”, va assenyalar ahir Marsol, que va apuntar que les e-gestions busquen “facilitar els tràmits burocràtics als usuaris, evitar cues i esperes i simplificar les gestions”.

Aquest sistema, que ha estat premiat recentment al XI Simposium de la SEAUS (del qual formen part membres de lesunitats d’atenció a l’usuari de tot Espanya), s’implantarà als CAP de la Bordeta i Cappont, i es presentarà a Barcelona després de l’estiu, perquè els CAP que estiguin interessats en aquest projecte puguin copiar-lo.
 

A més de les e-gestions, el CAP Rambla Ferran també està formant personal per posar en marxa consultes pediàtriques a través de l’Skype (un programari gratuït que permet comunicacions de text, veu i vídeo a través d’Internet). “Actualment hi ha dos facultatives en formació, a les quals segurament s’hi sumarà una llevadora. La intenció és començar amb una consulta sobre nens nounats”, va explicar Marsol.  El CAP Rambla Ferran ha sigut pioner implantant diferents sistemes de comunicació entre professionals i usuaris, a través del correu electrònic i xarxes socials comTwitter i Facebook.
El centre d’atenció primària de Balàfia-Pardinyes-Secà també envia plans de medicació i resultats d’analítiques als seus pacients via e-mail.

Segre, 18 de juliol de 2013


<< Torna